Google en Mozilla geven niet langer de bedrijfsnaam weer in de adresbalk van de browser
De ontwikkelaars van de grootste browsers, Google Chrome en Mozilla Firefox, hebben aangekondigd dat ze niet langer bedrijfsnamen weergeven in EV (uitgebreide validatie) SSL-certificaten. Op het moment worden bedrijfsnamen weergegeven in de adresbalk van de browser.
Vanaf Chrome 77, die staat gepland voor september, staan bedrijfsnamen niet langer in de adresbalk van de browser. Een soortgelijke verbetering wordt geïmplementeerd in Firefox 70, die staat gepland voor oktober.
Waarom hebben de ontwikkelaars van browsers besloten niet langer EV-gegevens weer te geven in de adresbalk?
Alle gegevens van het EV SSL-certificaat kunnen nu worden bekeken door op het pictogram van een hangslot te klikken.
De reden achter het verwijderen van EV-indicatoren van de adresbalk van browsers is eenvoudig: grote bedrijven, inclusief Twitter, Amazon, YouTube en Facebook gebruiken deze certificaten niet.
Uiteindelijk willen de ontwikkelaars van Chrome volledig afzien van het pictogram van een hangslot voor HTTPS-sites. Hetzelfde wordt gedaan in Firefox 77.
Volgens Google neemt de EV-certificaatnaam kostbare ruimte in op het browserscherm en onderbreekt het de integriteit van de UI van alle andere typen certificaten. Een ander punt is dat in mobiele browsers, de EV-indicatie meestal niet wordt weergegeven (of wel weergegeven, maar voor de meeste gebruikers niet duidelijk genoeg). Apple-experts hebben al geweigerd de bedrijfsnaam weer te geven voor EV-certificaten in Safari op iOs 12 en macOS 10.14.
Het is niet nodig te stoppen met het gebruik van EV SSL-certificaten, ze worden nog steeds gebruikt en garanderen maximale beveiliging van uw verzonden gegevens.
Meld u aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste SSL-nieuws.